/Kokybiškas miegas – būtina sveikatos sąlyga
Miegas ausvis

Kokybiškas miegas – būtina sveikatos sąlyga

Kuo naudingas jūsų sveikatai kokybiškas miegas?

  • sumažina įtampą
  • užtikrina gerą savijautą
  • apsaugo nuo įvairiausių ligų
  • prisideda prie mūsų sveikatos gerinimo.

Leiskite sau ilsėtis. Miegas – tai ne laiko švaistymas, o dovana, kurią galite įteikti sau, kad padėtumėte atsistatyti savo kūnui.

Ar žinote, kad miegoti reikėtų mažiausiai 7-8 valandas per parą, o miegas nuo 22 valandos iki 3 val. nakties turi didžiausią vertę?

Kokybiškas miegas stiprina mūsų imunitetą, padeda atstatyti hormonų pusiausvyrą, atkuria organizmo jėgas. Svarbu laikytis tikslaus šviesos ir tamsos ciklo, kuris skatina melatonino ir kitų reguliuojančių hormonų gamybą bei paros ritmo palaikymą. Miegą gerina reguliarus buvimas gryname ore dienos metu, fizinė veikla (tačiau aktyvi fizinė veikla nerekomenduojama likus 2 val.iki miego). Venkite streso.

Patarimai giliam miegui:

  • Laikykitės dienos režimo, eikite miegoti tuo pačiu laiku,
  • Pietų miegas turėtų trukti ne ilgiau 60 min.,
  • Palikite kitame kambaryje mobiliuosius įrenginius ir rūpesčius, miegamajame nežiūrėkite televizoriaus, nenaršykite telephone,
  • Išvėdinkite miegamąjį,
  • Susikurkite ritualus, padedančius Jums užmigti, pvz., klausykitės ramios muzikos, išgerkite šilto gėrimo, perskaitykite kelis knygos puslapius, atlikite vandens procedūras, ramiai, sąmoningai pakvėpuokite,
  • Miegamajame turėtų būti tamsu, užuolaidos turėtų būti kuo mažiau pralaidžios šviesai.

Informaciją parengė Pagalbos onkologiniams pacientas asociacija (POLA). Parengta pagal prof. Robert Thomas knygą „Gyvenimas susirgus vėžiu ir patarimai, kaip nesusirgti“

Plačiau apie miego gerinimo būdus ir trikdžius ramiam miegui kviečiame žiūrėti POLA parengtuose vaizdo įrašuose: